Monday, November 21, 2011

Jatuh Cinta





Salam...'aku pernah jatuh cinta kerana cinta diri merana aku pernah bahagia saat manisnya buatku terpedaya..' okeyh,tu die lagu yg tiba-tiba aku nyanyi kala hujan masa aku otw blk umh..aku pn x tau knape.biasa la mcm yg aku baru update baru2 nie,kan lately nie aku slalu layan feeling time hujan.sush kn..aku nk tnya la, actually salah ke klau kita jatuh cinta??x salah kn??yg jadi salahnya tu apabila kita bercinta atau mencintai seseorang yg telah dicintai atau mencintai org lain.. hah,tu die ayat.amek kau..haha. tp,perasaan cinta yg wujud dalam aty,x ad siapa boleh nafikannya..even kau ckp la kt semua org yg kau dngn dia kawan je,x ad ape2 hubungan,x ad ape2 perasaan,but eyes n heart cannot lies..semua tu ad.wujud.mcm mana kau nk nafikannya.kau nk nafikan perasaan yg Allah da bg kt kau??aku rasa x boleh.klau kau buat,nti Allah tarik balik nikmat tu baru kau tau..

Tolonglah hati,aku mohon,aku rayu,aku pujuk,aku pohon segala-galanya janganlah kamu jatuh pada insan yg  bukan hak aku.bukan milik aku.bukan kepunyaan aku.bukan tercipta untukku.bukan tulang rusuknya yang dimiliki aku,kerana sekali aku jatuh hati pada yg bukan milik aku,sakitnya hanya Tuhan saja yg tahu kala dua hati tidak mampu bersatu..kala dua hati hanya tahu merindu.kala dua hati jadi beku..kerana aku tahu,kita perlu berpisah bila tiba saatnya."mengapa harus cinta perlu ada yang berpisah" bak kata Vince dalam lagu die.bertambah sakit bila kau masih aku temui setiap hari..tolong hati,jangan buat begitu pada tuanmu.aku rayu kerana aku sudah letih dengan semua itu.akhirnya,aku sendiri yang terjatuh layu.menyembah bumi.sedang org yg aku cintai berbahagia dengan insan yg dia sayangi.

Aku mengaku aku pernah melakukan kesalahan itu .bak kata orang2 skrng 'kitaorg x bercinta,juz skandal je' hah,kau ad???tu die..ala,sape2 blh skandal dengan sape2.. cuma satu je masalahnya bila kita berskandal nie, bila kita da syg kt die tahap ntah yg keberapa jap lg kita akan tersedar yang die bukan milik kita..die skandal kita je wei..ha,masa nie ape korng nk buat??korng kena putuskan hubungan ni.korng kena sedar die milik org wei..baik korng putuskan cepat2 hubungan tu sbb die bf/gf org lain..kalau korng move on,korng yg akan merana kemudian hari sbb korng x akan dapt bersama die.. mell ooooiiiii,cepat putuskan hubungan kau denagn die wei.. aku tau sush nk buat keputusan tu,mau x sush,kau sayang2 manje kt die,kau keluar hang out ngn die,die take care kt kau,jap lg kau hilang semua tu,eh,boleh meraung la..aku belum cukup tabah la wei nk hadapi kesakitan tu lg..wow,perit tu..so,korng mcm mana??da cukup tabah ke nk hadapi perpisahan??kalau da tabah,bolehla berskandal..aku x tabah,so,x boleh berskandal..hahaha..jadi,aku decide untuk cicirkan skandal aku kt tgh jalan.xnk teruskan.biarlah semua jadi kenangan.yg penting aku x sakitkan aty org lain..alasan ntah pape la aku nie.. eh,ape aku membebel kt post kali nie ha??panjang semacam je..yg aku tau aku nk ckp jangan mudah jatuhkan aty korng kat sesape sbb da jatuh sush nk pungut balik tu..kalau boleh pungut ok lagi,jap lagi kalau x boleh nk pungut,tak ke haru jadinya kawan weyh!!

Ok la,sampai masa tibanya waktu eh,tertiru ayat dalam hikayat merong mahawangsa plak,mentang2 la cter tu menang filem terbaik FFM..hahaha. ,aku akan dan pasti jatuhkan aty or jatuh cinta pada someone yg memang telah dicipta untuk aku.cuma,bila masanya aku sndiri x tau..segala-galanya da tertulis di atas sana.aku hanya perlu sabar,doa dan usaha supaya mendapat yg terbaik..buat kawan2 yg sudah jatuh cinta, jaga dan sayang cinta anda ye..anda sangat beruntung kerana sudah ada cinta,x macam aku.skandal x ad.cinta apatah lagi..oklah,aku rasa aku da x ad ape2 idea nk tulis ape lg,sampai sini je la aku menulis ye. kan best kalau skng ujan,aku nk tgk hujan.eh2,cakap pasal hujan.ptg td masa aku tgh cycling kt Tasek Ayer Keroh ngn Aina,aku nmpak pelangi....cantik..sangat cantik.terharu sekejap aku..feeling la plak dah aku nie. ok la.see u all in next post k..take care.. :)
Menjatuhkan hati dan cinta pada yang sudi : MeLL
Lagu : Jawapanmu (Misha Omar)
*Alhmdulillah,selepas seminggu x jumpa kawan aku yg sakit teruk tu,aku jumpa jugak die.lega aty aku..wei,jaga diri kau baik2*

6 comments:

  1. jatuh cinte eh?? bkn jatuh cinte tp jatuh hati, ahahaha...same la tu kn3?? huuu, citer anda ni seakan2 citer kami 1 mase dulu..mmg sakit nk lepaskn org yg penah kite syg..bkn senang nk lepaskn 11nye insan yg telah kite ukir name die dlm hati even bg kite dan die 'hanye kawan'..maybe bg kite hanye kawan tapi org lain yg dok tgok akan pikir lain tp kite tak peduli dgn sume tu sb kite tetap setie pd landasn prsahabatn tu...
    bile tibe mase kite harus pegi dari hidup die, dan kite harus lepaskn die demi cite2 dan kebahagiaan hidup die..mase tu saat2 yg paling perit..dh takde dh org yg akan brcerite dgn kite, nk brborak, nk bwak jln2, nk menyanyi same2, nk bagi nasihat dan peringatan..takkan ade lagi sume tu..tapi ape2 pon sbg kawan kite hanye mampu mndoakn yg trbaik buat die dari jauh..
    sabar la, insyaAllah andai jodoh prsahabatn kamu dan die masih ade di dunie ni, brsyukurlh..tp andai tiade redhaknlh..doalah mudah2an ade jodoh prsahabatn di akhirat sane..

    ReplyDelete
  2. cik sedari..ahaha,apa nk buat,andai ad jodoh kita terima..andai Tuhan kata x ad jodoh,kita redha.. bukan nk salahkn takdir tapi sesungguhnya Allah tahu apa yg lebih baik utk kita semua..insya Allah.amin:)

    ReplyDelete
  3. btol3..:) hee...ape2 pon doakn antare 1 same lain, insyaAllah, 1 ari nt bile tibe masenye pasti akn brtemu sb tanpe prtemuan takkn ade prpisahan dan tanpe prpisahan takkn ade 1 prtemuan yg abadi..:)

    ReplyDelete
  4. betul tu..mungkin Allah temukan kita dngn org yg salah dulu before temukan kita dngn org yg betul dan sesuai untuk bersama kita di dunia dan sampai ke akhirat dan akhirnya ke syurga kelak..insya Allah :)

    ReplyDelete
  5. insyaAllah, 1 ari nt pasti kite akn ketemu dgn insan tu..yg ptg doa..:)

    ReplyDelete
  6. doa smoga semua akn ok dan kita d beri insan yg terbaik untuk memimpin kita.. :)

    ReplyDelete

i really appreciate if u can leave the comment after reading..lot's of love from me to u..thanks :)