Saturday, December 31, 2011

Suka Duka Pahit Manis 2011 In Memory

Salam...mak aih pejam celik pejam celik tahun 2011 da melabuhkn tirainya..bnyknya la hai knangan pahit manis suka duka tangis tawa tahun nie..macam2 kisah yg berlaku yg menguji tahap kesabaran dan keimanan aku..ad masa aku gelak guling2,ad masa aku senyum smpai telinga,ad masa aku jatuh menyembah bumi dan ad kala air mata jatuh macam hujan ye la tu..nmpak la tipu air mata turun mcm hujan aku pn x tau nk ekspresikan perasaan aku sepanjang tahun nie..tp,aku rasa mcm lebih bnyk ujian yg datang daripada kesenangan.atau mungkin ad kesenangan tp aku yg kurang perasan..ntahla..apa yg boleh aku ckp,6 bln terakhir tahun 2011 nie,aku sgt2 bnyk mengalirkan air mata.ujian demi ujian buat aku dah x mampu nk tanggungnya..klau aku dah x ad tahap keimanan (mintak d jauhkan la),aku rasa aku da meroyan agknya kot.pada aku ujian tu sangat berat,tp,aku slalu ingt "Allah x akan menguji hambaNYA lebih daripada apa yg kita mampu tanggung" jd aku dengan tabah cuba menghadapi.terima kasih yg tak terhingga kpada kluarga trsayang,saudara-mara dan kawan2 semua yg sntiasa brsama dan menyokong aku kala aku kurang stabil dalam brfikir..emo la senang ckp..hehe..i love all of u..

2011 jugak bnyk menyaksikan aku banyak kehilangan.sama ada kehilangan barang,kawan2 atau orang2 tersayang..stakt hilang barang tu,aku ok lagi.unless kes ilang duit tu yg aku sgt2 pressure smpai now. pasal ilng kawan plak,hurm..ntahla..bila masing2 da busy ngn stdy,so,x ad masa nk cntact2.last2 lost cm tu je..sumpah sedih.lagi2 ngn sorng kawan yg aku rapat nie..ntah mne la die pegi skng.klau aku rndu die,aku dngr lagu "Bila Aku Sudah Tiada" sbb dulu die suka srh aku dngr lagu nie.now,baru aku fhm apa mksud dia.. last but not least,kehilangan orang2 trsayang yg pergi menghadap Ilahi..pcik,mcik,spupu dan saudara mara. aku rasa mcm baru smlm aku bersama mereka,namun kini mereka telah tiada.hanya doa saja yg dpt aku kirimkan.moga roh mereka d tmptkn d tmpt orng2 yg beriman..insya Allah..walaubagaimanapun, 2011 nie jugak menyaksikan ramai orng sekeliling aku yg naik pelamin.dr awal tahun hingga akhir tahun.blh d katakan setiap bulan ad je orang yg kawen...korang2,mell doakan korng berbahagia hingga ke akhir hayat dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah.. :)

Kadang2 aku fikir,cukup kuat ke aku nk hadapi semua nie..tp,aku kena realize la yg Allah sntiasa brsama aku. DIA x akan menghampakan aku.insya Allah..aku hnya perlu brdoa dan meminta padaNYA.kdng2 aku terpedaya jugak dngn pujuk rayu syaitan yg mmbuatkan aty aku tunggang langgang,tp,aku cepat2 sedar yg syaitan tu nk jatuhkan aku..so,aku kena kuat..aku yakin aku boleh.cuma sometimes aku rasa a bit alone..aku prlu smeone yg slalu ad d saat jatuh bngn aku,sush senang aku..biasa la naluri pmpuan nk ad sorng lelaki yg slalu stand by me :(  tp aku x tau la ntah bila akan ad org yg hadir tu..kena tunggu prince charming kot..haha.tp seriously la,agak sush gak sebab ad masa kita cter kt kwn pmpuan n cter kt kwn lelaki ni,lain..x caya korng try la sndiri..hahaha..mcm2 masalah la tahun 2011 nie..pening aku nk hadapi.but,nak or x nk,aku kena hadapi jugak hari2 yg mndatang..sakit n perit aty nie x yah cter la..aty nie nasib la dalam badan,org x nmpk,klau org nmpk luka2 yg da berparut nie,aku x tau la nk ckp ape..aku da x tau nk ekspresikan mcm mna lg perasaan nie. sakit..perit..semua ad.aku harap tahun 2012 nie mmberi sinar baru dalam life aku..semua akan ok dan aku boleh hadapi semuanya dengan tenang..memori 2011,kau sntiasa dalam kenangan..segala macam rasa akan aku lipat kemas dalam lipatan memori aku..buat kawan2 tersayang yg x pernah aku lupakan,aku mintak maaf bnyk2 seandainya sepanjang perkenalan kita ni ada salah dan silap aku sama ad secara sedar atau tidak.aku doakan tahun baru ini mmbawa sejuta kebahagiaan kepada kalian..oh btw,jom layan gmbr2 kenangan 2011..juz a few je..x ad la bnyk mana pn..yg pnting kita enjoy!! 

 luvly family during my convocation day

with bff during convo time               

raya time
                                                
                                       
                                                            
dtg jmpe kamu convo
bnda yg buat hidup aku kucar kacir
uncle n cik nana tunang 4.6.11
uncle n cik nana kawen 17.9.11

without planning,aku smpai kt terengganu
thing that i wanna do with u
sesi meroyan masa hotfm hangatnya tour kt mydin mitc
tahun nie bnyk betul pelamin pengantin yg aku tumpang..amek berkat..haha




hope tahun 2012 nie mmbawa kebahagiaan dlm hidup aku :)





Kadang-kadang Allah sembunyikan MATAHARI,DIA datangkan PETIR DAN KILAT, kita tertanya-tanya kemana hilangnya MATAHARI,Rupa-rupanya Allah memberi kita PELANGI..


Selamat Tinggal 2011..aku x akan lupakan kamu
MeLL
Lagu : Biarlah Rahsia
Mood : sayang kamu yang sayang pada aku..  aku da dpt novel "Bicara Hati"
 

No comments:

Post a Comment

i really appreciate if u can leave the comment after reading..lot's of love from me to u..thanks :)