Wednesday, December 7, 2011

Kawan ke namanya tue??

Salam..ketika entry nie d tulis,aku memang dalam keadaan marah,geram,skt aty,jiwa kacau n mcm2 lg la yg sewaktu dengannye..ekceli,aku sgt kecewa dngn kawan aku.tergamak die nk mnjatuhkan aku.slame nie aku ingt die tu kwn baik aku.tp blakang aku,mcm2 cerita pasal aku yg die canang.wah,hebatnya kau bermain drama.knape kau buat mcm nie kt aku?kau cmburu tgok aku bahagia dngn kawan aku ke??biarla..nie life aku. aku tau nk manage.xyah nk sush2 kn diri kau pegi cter yg bukan2 psl aku kt kawan aku tu.serius aku meluat sangat ngn kau..kau fikir perangai kau tu baik sangat ke??tolongla..yes,mungkin skrng kau hepi sbb dapat jatuhkan aku.tp x mustahil satu hari nti kau plak yg jatuh tersungkur.ingat ye wahai kawan "what goes around comes around"..aku bukan nk doa,tp,sndiri mau ingt la ye..malas nk ckp bnyk2 da.ingtkn slame nie kau la kawan yg bersama aku waktu sush senang jatuh bangun..ye,memang kau bersama aku tp dlm masa yg sama kau tikam aku dr belakang.kau tau x mcm mne sakit n peritnya aty aku nie??ok fine,pasni aku da x nk share ape2 cter kt kau lg la klau prangai kau mcm nie.tolongla berubah..mungkin sbb perangai n mulut kau yg mcm jahanam tu kot kau masih menyendiri smpai skng..opppppppsssssss..ingt2 la mati tu.mna tau esok lusa kau mati cm mne??x smpt nk bertaubat..amal ibadat tu da cukup sangat ke??da la,aku mls nk ckp bnyk,pandai2 la kau fikir..kau da besar..

Walaupun aku da pernah post ayat kt bawah nie dkt entry dulu2,aku tetap nk post lg sbb aku rasa apa yg kwn aku ckp nie memang betul la..aku stuju ngn statement die nie..buat kau wahai kawan yg menjatuhkan aku dan kawan yg telah menyebabkan aku bersedih kerana kau mungkir janji,insaf2 la..'Kawan A' aku masih simpan lg ye bukti2 yg amat berharga pd diriku kalau kau nk lawan berdebat..kita tgk siapa menang siapa kalah.buat 'Kawan B' sudah2 la jatuhkan aku.kau cemburu ke aku ngn 'Kawan A' rapat wlaupn kau yg knl die dulu??ish, da la mls nk layan2 perangai korng nie..perangai org yg x ad pendirian agama.. ok la,sila baca ayat di bawah ini dan fahami serta hayati ye kawan2..

Bukan semua kawan itu memahami kita
Bukan semua kawan itu pembela kita
Bukan semua kawan itu setia akan kita
Bukan semua kawan itu juga bukan musuh kita




 Aku yg tgh stdy utk exam :MeLL
Lagu : Someone Like You - Adele

4 comments:

  1. sabar ye sedare ku trsyg..mgkin ni ujian buat kamu, dugaan utk kamu agr kamu terus kuat utk mghadapi hidup ni sb ujian mahupun dugaan tu sentiase selari dgn hidup kite cume kite je kene bijak cm ne nk manage sume tu 1/1...brhati2 dgn kehidupn, hati2 dgn manusie di kiri dan kanan kamu..kamu diuji tandenye Dia sygkn kamu..sabrlh dan redhalh sb tu yg trbaik..utk kwn2 tu, biarknlh ape yg dorang buat pd kite tu maafkn je, doakn mudah2an dorang berubah 1 ari nt, cpt atau lmbt mase yg akan tntukn..jgn sedey jgn susah hati walaupn kamu kehilangn dorang tp kamu sentiase ade Dia...juz remember that He didn't promise that life would be easy but He did promise to be beside of u..smile always ok?? :)

    ReplyDelete
  2. thanx miss sedare..really appreaciate ur advice.. insya Allah org akan kuat n tabah hadapi semua nie :)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...kuatkn semangat..sy pon cume ingt mgingtkn kite same2 insan..:)

    ReplyDelete
  4. yup..saling ingt mengingati satu sama lain :)

    ReplyDelete

i really appreciate if u can leave the comment after reading..lot's of love from me to u..thanks :)